Leveringsinformatie

Op deze pagina een overzicht van alle informatie over hoe wij producten leveren en tegen welke tarieven wij dit doen, informatie over levertijden, retourneren en meer.

Verzendkosten

  1. Onderstaande verzendkosten zijn van toepassing op bestellingen binnen Nederland en (andere landen) binnen de EU. Tussentijdse wijzigingen van tarieven zijn voorbehouden.
  2. We maken een onderscheid tussen tarieven voor bestellingen met alléén zaden (hieronder "zaden") en bestellingen waar ook andere producten in zitten (hieronder "alles").

NL - Gratis verzending

Gratis

zaden v.a. € 15,00
alles v.a. € 35,00

NL - Laag tarief

v.a. € 3,49

zaden

NL - Standaard tarief

v.a. € 4,99

alles

EU - Gratis verzending

Gratis

zaden v.a. € 25,00
alles v.a. € 50,00

EU - Laag tarief

v.a. € 7,99

zaden

EU - Standaard tarief

v.a. € 8,99

alles

Buitenland

  1. Wij versturen in elk geval binnen Nederland en naar België. Voor andere landen kan je vrijblijvend contact opnemen, mocht je niet kunnen afrekenen via de webshop.
  2. Helaas zijn de verzendkosten naar België en andere landen voor ons ook aanzienlijk hoger geworden. Wij hebben momenteel geen contract met een specifieke vervoerder.

Levertijden

  1. Heb je jouw bestelling vóór 17:00 geplaatst? Dan versturen we het dezelfde werkdag. Iedere werkdag brengen we onze pakjes weg of laten deze ophalen door de vervoerder.
  2. Bestellingen binnen Nederland worden vaak de volgende werkdag of de werkdag daarna bezorgd. Naar België en andere buurlanden duurt dit meestal 2-4 werkdagen.
  3. De levertijd is een indicatie en geen garantie. Tijden kunnen door onvoorziene omstandigheden afwijken zoals storing, drukte rond de feestdagen of gladheid in de winter.
  4. Als je na 5 werkdagen (Nederland) of 6 werkdagen (België) niets hebt ontvangen, dan graag even contact opnemen. Wij vragen dit na bij de vervoerder en houden je op de hoogte.
  5. Kwijtgeraakte pakjes sturen we vanzelfsprekend opnieuw naar je toe. We vragen altijd eerst aan de vervoerder of zij weten waar het pakket is gebleven. Het kan vertraagd zijn.
  6. Als we iets opnieuw moeten versturen, kan het zijn dat een artikel niet langer op voorraad is. We storten dan het aankoopbedrag van dit artikel terug op de rekening van de koper.

Retourneren

  1. Binnen de wettelijke bedenktermijn van 14 dagen kan je kosteloos retourneren. Het aankoopbedrag storten we terug op de rekening waarmee de aankoop is gedaan.
  2. Verzendkosten voor retourneren nemen wij voor onze rekening. Je ontvangt een verzendlabel om een bestelling (gedeeltelijk) terug te sturen. Na ontvangst ondernemen we actie.
  3. Producten die onbeschadigd zijn aangekomen, verwachten we in originele verpakking en onbeschadigd terug. Als iets beschadigd is aangekomen, geef dit eerst aan ons door.
  4. Artikelen met beperkte houdbaarheid zoals pootaardappelen en -aardperen, plantuien, -knoflook en -sjalotten zijn uitgesloten. Deze kunnen we niet opnieuw terugnemen.
  5. Vanzelfsprekend mag je van ons verwachten dat pootgoed e.d. in goede staat is als wij het toesturen. Als dit niet het geval blijkt, dan zoeken we uiteraard een goede oplossing.
  6. Voor vragen over retourneren of als je zelf iets wilt retourneren, kan je op werkdagen contact opnemen.

Voorraad

  1. Wij leveren alles uit eigen voorraad. Alles dat beschikbaar is in de webshop kan direct worden geleverd. Bij uitzondering kan achteraf blijken dat iets niet langer op voorraad is.
  2. Helaas komt het een enkele keer voor dat een artikel achteraf niet langer beschikbaar blijkt, bijvoorbeeld door een telfout. We storten het aankoopbedrag van het artikel terug.

Verpakking

  1. Onze brievenbusdoosjes zijn gemaakt van graskarton. Zo'n 50% van de houtpulp die nodig is voor de productie, is vervangen door grasmaaisel. Je kunt het maaisel zien zitten.
  2. Voor het versturen van zaden gebruiken we enveloppen met een voering van wol, dat normaal in de verbrandingsoven terecht zou komen. Je kunt de wollen zakjes hergebruiken!
  3. We verpakken onze artikelen zo veel mogelijk in verpakkingen van een verantwoorde en duurzame oorsprong. Gebruik verpakkingen die je van ons ontvangt opnieuw, indien mogelijk.
  4. Wij doen er alles aan om je bestelling goed verpakt te versturen om de kans op schade te beperken. Houd er rekening mee dat de de vervoerder/bezorger daar ook een rol in speelt.
  5. Dozen en andere verpakkingen die wij in goede staat ontvangen, gebruiken we zelf ook opnieuw. Bijvoorbeeld om spullen in op te slaan of om je bestelling in te versturen.

Terugbetalen

  1. Als bestelde artikelen of artikelen voor een nalevering niet (langer) op voorraad blijken te zijn, storten we het aankoopbedrag terug op de rekening van de koper.
  2. Terugbetalingen staan binnen 5-10 werkdagen op de rekening van de koper. Ons betaalplatform verwerkt deze terugbetalingen en wij hebben geen invloed op de snelheid.
  3. Terugbetalingen worden gedaan op dezelfde rekening waarmee de aankoop is gedaan. Het is niet mogelijk om terugbetalingen op een andere rekening te laten storten.

Kortingscode

  1. Klanten ontvangen een flyer met kortingscode. De kortingscode kan één keer per klant worden gebruikt. Om de code te gebruiken moet je ingelogd zijn met een account.
  2. De kortingscode is vooralsnog geldig voor een onbepaalde tijd. We kunnen de geldigheid eventueel wijzigen of stopzetten op een later moment en melden dit op deze pagina.