Verzendkosten

Bestellingen worden verstuurd voor het standaard tarief, of voor een extra laag tarief als er alléén zaden worden besteld. Alle hieronder genoemde tarieven zijn inclusief BTW en zijn van toepassing op verzendingen vanuit Nederland, naar een adres binnen Nederland. Bij T&T zie je of Track & Trace van de vervoerder beschikbaar is voor de door jou gekozen verzendoptie.

Soort Tarief Omschrijving T&T
Laag tarief € 1,95 Alléén zaden tot 40 gram (NL) Nee
  € 2,95 Alléén zaden tot 85 gram (NL) Nee
  € 3,95 Alléén zaden tot 500 gram (NL) Ja
Standaard € 5,95 Standaard verzending (NL) Ja
Afhalen GRATIS Alléén op afspraak mogelijk N.v.t.

Keukenplanten.nl is gevestigd in Nederland. Voor verzendingen naar een adres in België gelden door de afstand andere verzendtarieven. De onderstaande tarieven zijn inclusief BTW (Nederlands tarief) en alléén van toepassing op verzendingen van Nederland naar een adres in België. Bij T&T wordt aangegeven of Track & Trace van de vervoerder beschikbaar is voor de door jou gekozen verzendoptie.

Soort Tarief Omschrijving T&T
Laag tarief € 7,95 Alléén zaden tot 500 gram (BE) Ja
Standaard € 13,95 Alle bestellingen tot 10 kilo (BE) Ja
Hoog tarief € 19,95 Alle bestellingen tot 20 kilo (BE) Ja
Afhalen GRATIS Alléén op afspraak mogelijk N.v.t.

Levertijd

Vóór 16:00 besteld? Dan wordt je bestelling de zelfde werkdag verstuurd. Binnen 2 werkdagen kan je de bezorging thuis verwachten. Soms kan de levering iets langer duren. Bijvoorbeeld wanneer je een bestelling plaatst in het weekend, door drukte bij de vervoerder tijdens de feestdagen of door extreme weersomstandigheden. Na 5 werkdagen nog niets ontvangen? Neem dan contact met ons op.


Afhalen

Je kunt je bestelling natuurlijk kosteloos zelf afhalen, bij onze afhaallocatie. Het afhalen van bestellingen is alléén mogelijk op afspraak. Vul de gegevens bij het afrekenen van je bestelling volledig en naar waarheid in. We nemen zo snel mogelijk contact op voor het maken van een afspraak. Je kunt je bestelling gerust plaatsen op de website, voor het maken van een afspraak hoef je zelf niets te doen.

Let op!
Afhalen niet op het vestigingsadres, maar op: De Steiger 35 (Almere).


Retourneren

Binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling kan je deze kostenloos naar ons terugsturen onder het wettelijk bepaalde herroepingsrecht. Voldoen de producten niet aan de verwachting? Retourneren kan door het retourformulier te gebruiken. Het herroepingsrecht is niet van toepassing op zaden, pootgoed en andere bederfelijke goederen, of op maat gemaakte producten en bestellingen.

Wijzigingen

Je wordt automatisch op de hoogte gehouden als we je bestelling hebben ingepakt of aan de vervoerder hebben overgedragen. Op het door jou ingevulde e-mail adres ontvang je wijzigingen van de status van je bestelling. Je bestelling krijgt dan één van de onderstaande statussen. Wanneer je bestelling is verzonden, wordt de status hiervan na enkele dagen (geschatte levertijd) automatisch op voltooid gezet.


Status Omschrijving
Betaling verwerken De betaling wordt verwerkt of we wachten op de handmatige bankoverschrijving.
Betaling ontvangen De betaling is gelukt en we nemen je bestelling zo snel mogelijk in behandeling.
Bestelling ingepakt Je bestelling is ingepakt en klaar voor verzending, of voor afhalen op afspraak.
Bestelling verzonden Je bestelling is bij de vervoerder, welke de Track & Trace vanaf hier overneemt.
Bestelling voltooid Je bestelling is door de vervoerder bezorgd. Niets ontvangen? Neem contact op.

Het kan voorkomen dat er iets misgaat bij het bestellen of het betalen van je bestelling. Je hebt bijvoorbeeld onvoldoende saldo, er is een storing bij de bank, je hebt het betaalscherm weg geklikt, je hebt contact opgenomen om je bestelling voor verzending nog aan te vullen, of de internetverbinding viel weg tijdens het bestellen. In deze en andere gevallen kan je bestelling de onderstaande statussen krijgen.

Status Omschrijving
Betaling mislukt Een storing bij de bank of onvoldoende saldo op je rekening kan de oorzaak zijn.
Betaling verlopen Het duurde te lang voor de betaling werd voldaan en de betaling is afgebroken.
Betaling geannuleerd Deze status verschijnt bijvoorbeeld wanneer het betaalscherm wordt weg geklikt.
Bestelling geannuleerd Je bestelling is per direct geannuleerd, dit kan verschillende redenen hebben.